ג׳ירפה סוקרת: טלוויזיית TCL 65C935 – הרבה יותר מטלוויזיה

10/11/22

ג׳ירפה סוקרת: טלוויזית TCL 65C935 – הרבה יותר מטלוויזיה

כמעט בכל פעם כשאני מדבר עם אנשים על מכשירי טלוויזיה ומזכיר את TCL, אני נדהם מכמה היצרנית הזאת – שהיא השנייה בגודלה בעולם (והגדולה ביותר שעובדת על מערכת ההפעלה של גוגל) – לא ידועה יותר מדי בארץ. ה-65C935 היא לא הטלוויזיה הראשונה של TCL שאני סוקר ועד היום אני חייב לציין שהחברה מאוד הצליחה להרשים אותי עם מכשירים המעניקים תמורה נפלאה למחיר.

טלוויזית TCL דגם 65C935

על הנייר הדגם החדש בהחלט מרשים. מדובר במסך QLED הפועל בשיטת ה-Mini LED עם 1,920 אזורי תאורה נפרדים, אלה אמורים להבטיח בהירות מאוד חזקה, עד 2000nits, שזה נתון די מטורף. בנוסף מצוידת הטלוויזיה בסאונד בר מובנה תוצרת חברת האודיו הותיקה Onkyo, עם 9 רמקולים וסאב וופר בעוצמה כוללת של 100 וואט.

הסאונד בר מביא לכך שמבחינה עיצובית ה-C935 מעט פחות “סקסית” מהרבה טלוויזיות אחרות בשוק, בהן המסגרת דקה וכמעט ולא נראית. כאן הקו התחתון עבה ומגושם, למרות שהסאונד בר דק יותר (וגם נראה פחות “תקוע”) מזה שיש ב-55C815 שסקרנו כאן לפני כמעט שנתיים, אבל כל זה לא אומר שלא מדובר בטלוויזיה שנראית טוב, היא נראית מרשימה מאוד, אבל קחו בחשבון שיש לה נוכחות שללא מעט טלוויזיות אחרות אין. זאת לא טלוויזיה ש”תיעלם” לכם בעיצוב של הבית. מה שכן, המסגרות הצידיות והעליונה דקות מאוד ומעניקות למכשיר תחושה שבכל זאת מדובר בטלוויזיית פרימיום.

שלט רחוק של טלוויזית TCL דגם 65C935. צילום: ליה שולדנפריי

שלט הרחוק די סטנדרטי, נוח לשימוש ופועל גם בטכנולוגיית בלוטות’ אבל גם באינפרה אדום. היתרון בזה הוא שתוכלו בקלות לשלוט בטלוויזיה עם שלט של ממיר חיצוני כמו של יס או של הוט.

חיבורים לא חסרים כאן. הטלוויזיה מצוידת ב-4 חיבורי HDMI, שני חיבורי USB, כניסת רשת, יציאה אופטית, יציאת אוזניות וכניסה אודיו וידאו 3.5 מ”מ (עם מתאם לחיבורי RCA המצורפת בערכת הטלוויזיה). היות והטלוויזיה תומכת ב-Chromecast, Miracast וגם ב-Home Kit ו-Airplay 2 של אפל, לא תתקשו להזרים תכנים מכל סמארטפון, טאבלט או מחשב שיש לכם בבית. החיבור האלחוטי הוא בתקן WiFi 6 ותקן הבלוטות’ הוא 5.2.

החיבורים בגב טלוויזית TCL דגם 65C935

TCL גם ציידה את הטלוויזיה, התומכת בקצב רענון של עד 144 הרץ, בשלל תכונות מיוחדות לגיימרים, כמו ה-Game Bar לצפיה והגדרת נתוני הוידאו של המשחק בזמן אמת, מנגנון המפחית את זמן התגובה של הטלוויזיה וזיהוי אוטומטי של משחקי מחשב ומעבר אוטומטי ל Mode Game.

מערכת ההפעלה היא, כאמור, Google TV, שזה בעצם השם החדש שגוגל העניקה למערכת ההפעלה Android TV זכרונה לברכה. המערכת אינה שונה במיוחד מהדור הקודם ואני חייב להודות שמכל מערכות ההפעלה המוכרות היום, היא החביבה עליי ביותר, בעיקר בגלל מגוון האפליקציות המרשים שלה. האפליקציות של דיסני+, פרטנר טיוי, סטינג, הוט, סלקום טיוי ויס פלוס זמינות כולן להורדה וכמובן שכל האפליקציות המוכרות כמו נטפליקס ויוטיוב כבר מובנות במערכת.

למרות חיבתי ל-Google TV יש בה דבר אחד מאוד מעצבן – אין מאיפה להיכנס לחנות אפליקציות מהמסכים הראשיים ולכן, אם לא מצאתם אפליקציה ספציפית שאתם יודעים שקיימת בגוגל טיוי (לי למשל זה קרה עם דיסני+ שסרגל החיפוש במסך הבית לא ידע למצוא אותה), תצטרכו לעבוד מאוד קשה כדי להגיע לחנות ומשם להוריד. למעשה הדרך היחידה שמצאתי היתה להיכנס לתפריט ההגדרות של הטלוויזיה, משם להגדרות אפליקציות, ללחוץ על “הצגת כל האפליקציות”, לרדת עד לסוף רשימת האפליקציות ולבחור “הצג אפליקציות מערכת”, למצוא את חנות הפליי, ללחוץ עליה ואז לבחור ב”פתח”. הזוי, מייגע ומעצבן, במיוחד לאור העובדה שלא כל אחד יידע למצוא בצורה כזאת את החנות ועלול לפספס אפליקציות שקיימות שם אבל הוא לא מודע להן. אגב, זה בדיוק מה שקרה לחברה מהעבודה שחיפשה את דיסני+ בטלוויזיית TCL שהיא רכשה בעצמה ועד שהנושא עלה בשיחה איתי היתה בטוחה שהאפליקציה פשוט לא קיימת במערכת. אני מקווה מאוד שזה נושא שיתוקן בעדכון גרסה קרוב. בכל מקרה, בסוף הורדתי אפליקציה שנקראת Button Mapper שדרכה תכנתתי את השלט שבלחיצה ארוכה על אחד הכפתורים, חנות הפליי תיפתח.

הסאונד בר המובנה מתוצרת Onkyo באיכות טובה מאוד. הוא לא יהווה תחליף למערכת קולנוע ביתית שלמה או אפילו לא לסאונד בר מהרמות המתקדמות, אבל בהשוואה לסאונד בר בסיסי, מאלה שנמכרים במחירים עד כ-2,000 שקלים, הוא בהחלט נותן פייט טוב. במסך הראשי של הטלוויזיה ניתן לבחור באפשרות להשתמש בו להזרמת מוסיקה מהטלפון באמצעות בלוטות’ ואני חייב להודות שהופתעתי מאיכות השמע שאמנם לא תספק האודיופיל הממוצע, אבל בהחלט יספיק לכמעט כל משתמש אחר. הבאסים מרשימים, הצלילים הגבוהים נשמעים היטב ורק הצלילים האמצעיים נעלמים מעט ומזכירים שבכל זאת לא מדובר במוצר שהייעוד המרכזי שלו הוא להשמעת מוסיקה. מבחינת עוצמה הופתעתי לטובה והטלוויזיה מילאה את החלל הלא קטן של הסלון שלי די בקלות.

טלוויזית TCL דגם 65C935 עם מקרן קול מובנה תוצרת ONKYO

בכל הקשור לצפייה בסרטים וסדרות הסאונד בהחלט מרשים, הטלוויזיה תומכת Dolby Atmos ו-2 מהרמקולים המובנים אף פונים כלפי מעלה על מנת לחזק את תחושת הצליל ההיקפי. בגדול זה עובד ואין ספק שיש הרגשה שהסאונד לא רק מגיע מהטלוויזיה עצמה. כאמור, זה לא יהווה תחליף לתחושה שתעניק לנו מערכת 7.1 ערוצים מלאה, אבל ביחס לטלוויזיות אחרות שיצא לי לסקור בשנים האחרונות, אין ספק שהסאונד כאן הוא מהטובים ביותר ויכול להספיק בתור מרכז הבידור הביתי – לסרטים ולמוסיקה – עבור משתמשים רבים.

טכנולוגיית ה-Mini LED מעניקה לטלוויזיה בהירות נדירה. אני גר בבית עם המון אור בסלון בשעות מסוימות של היום ולא משנה מתי ניסיתי לצפות ב-TCL, התמונה היתה בהירה ונוחה לצפייה. גם מבחינת השתקפות ה-C935 מצטיינת ומצאתי את עצמי פחות סובל מהתופעה הזאת מאשר בהרבה מאוד טלוויזיות אחרות, כולל ה-LG שלי. מבחינת איכות תמונה הרגשות שלי היו מעורבות. שלא תבינו אותי לא נכון, התמונה של הטלוויזיה הזאת נהדרת, אבל משהו היה חסר לי בחדות של התמונה כשאני משווה לדגמים המתקדמים ביותר של LG או סמסונג. חשוב לזכור שאני משווה לדגמים שעולים משמעותית יותר מהטלוויזיה הזאת וכשמשווים לטלוויזיות של אותן יצרניות במחירים דומים, אז ה-TCL נותנת פייט רציני ואולי אפילו עדיפה על היריבות הקוראניות, אבל אם TCL מכוונת את הדגם הזה לשוק הפרימיום, היא כנראה עדיין לא ממש שם.

טלוויזית TCL דגם 65C935

ועדיין, התמונה של ה-C935 נהדרת, הצבעים חיים (אבל דורשים קצת כיוונים בתפריט ההגדרות), הבהירות כאמור מדהימה והתמונה חדה ויפה ביחס לכל טלוויזיה אחרת ברמות המחירים האלה.

ה-65C935  של TCL היא טלוויזיה מצוינת שמעניקה תמורה נהדרת למחיר שלה. היבואן SG אלקטרוניקה מציע אותה ב- 7,990 שקלים – והיא, כפי שכתבתי בכותרת, ממש לא רק טלוויזיה אלא מרכז בידור ביתי שלם. בכמעט 2,000 שקלים פחות ניתן לרכוש את ה-65C835 שמציעה כמעט את אותן התכונות, אך ללא הסאונד בר המובנה וייתכן שזו אופציה טובה יותר למי שיש לו כבר מערכת סראונד או סאונד בר מתקדם, אבל למי שמחפש חבילה כוללת שתפתור לו את כל צרכי הבידור הביתי, הדגם הזה בהחלט מספק את הסחורה במחיר לא נמוך, אבל גם לא יקר מדי.

 

אהבנו

  • מערכת הפעלה Google TV
  • מגוון חיבורים ואפשרויות חיבור אלחוטיים
  • סאונד מצוין
  • בהירות מרשימה
  • תמונה טובה מאוד למחיר

אהבנו פחות

  • גישה לא נוחה לחנות האפליקציות
  • תמונה עדיין לא ברמה של הטלוויזיות הטובות (והיקרות) ביותר