גיימר, כל מה שבאמת צריך להיות חשוב לך בטלוויזיה הבאה שלך!

29/08/22

גיימר, כל מה שבאמת צריך להיות חשוב לך בטלוויזיה הבאה שלך!

נדמה שהתחרות בין יצרניות הטלוויזיות הגדולות מעולם לא היתה עזה יותר. תחום הגיימינג התייצב כנישה נפרדת, והחברות הגדולות מאפיינות סדרות ספציפיות לגיימרים. איזה טכנולוגיות עיקריות כדאי לגיימר לחפש בטלוויזיה, על מנת להעצים את חווית המשחק?

 

אין מה לעשות, הגודל כן קובע

משחק מול מסך טלוויזיה שיכול להגיע גם למימדים אדירים, אפילו עד 98 אינץ', יעצים את חוויית המשחק משמעותית בהשוואה לטלוויזיה קטנה. אפשר להתרווח מול התמונה הגדולה או לשבת עם החבר'ה על ספה מרווחת ולעשות את זה בגדול.

איכות התמונה

יצרני טלוויזיות מובילים מטמיעים טכנולוגיות המציגות תמונה ריאליסטית ביותר עם טווח דינמי גבוה של ניגודיות ודיוק צבעים, גם כשהיא כוללת אלמנטים מורכבים של אור וחושך, כדוגמת טכנולוגיית HDR 10+, Dolby Vision IQ, ורזולוציית 4K המספקים יחדיו תמונה חדה ומפורטת יותר, החשובים כל כך לגיימר. מצב תמונה Game Master נועד במיוחד לעזור לגיימר לזהות דמויות המסתתרות בחושך.

קצב רענון התמונה

גיימרים בנשמה יבחרו מסכים בעלי קצבי רענון תמונה גבוהים, שמשתלבים היטב עם משחקים הכוללים סצינות מהירות, כגון ספורט, קרבות ומלחמה. בעוד שבעבר מסכי הטלוויזיה תמכו בקצב רענון תמונה של 60 הרץ בלבד, כיום קיימות טלוויזיות מותאמות לגיימרים המגיעות לקצבי רענון גבוהים של 120 Hz, ומספקות חוויית גיימינג אמיתית. אם לא די בכך, נוספה תמיכה גם ב- MEMC (Motion Estimation Motion Compensation), שמבטיחה תנועה חלקה של התמונה בסצינות משחק מאתגרות.

קצב רענון משתנה

חשוב מאד שטלוויזיות לגיימרים יכללו גם טכנולוגיות סנכרון אדפטיבית כגון VRR (Variable Refresh Rate) בקצב של עד 144Hz. בנוסף, ו- ALLM (Auto Low Latency Mode) שיבטיחו התאמת התצוגה בטלוויזיה לזו המופקת מכרטיס המסך ממנו משודר המשחק, כדי לוודא שהתמונה מוצגת באופן חלק גם במשחקים מהירים במיוחד.

התקן המרכזי המוכר בתחום הוא ה- FreeSync של AMD והדור המתקדם ביותר שלו - FreeSync Premium Pro - אל תתפשרו על טלוויזיות שאינן תומכות בתקן חשוב זה, המבטיחות תמונה חלקה גם בסצינות המשחק המהירות ביותר.

 

Game Bar

אם יש דבר שגיימר מעריך מאד, הרי שזו שליטה. במקום להיכנס לתפריטים מורכבים, ה Game Bar מאפשר לשנות הגדרות במהלך משחק, מתוך תפריט שליטה ייעודי, שמופיע בתחתית המסך מיד עם חיבור הקונסולה. התפריט הזה מהווה מרכז למידע רלוונטי במיוחד לגיימר ומאפשר שליטה מיידית בכל הפרמטרים החשובים: קצב רענון, תמיכה ב-HDR והגדרות תמונה. בנוסף, מומלץ לחפש טלוויזיות בהן חיבור הקונסולה לטלוויזיה מכייל אוטומטית את הגדרות תמונה כך שיתאמו למשחק: הדגשת הצבעים, מעבר לקצב ריענון תמונה מקסימלי וביטול עיבוד התמונה.

לסיכום, במידה ואתה גיימר בנשמה ומעוניין לקחת את חווית הגיימינג צעד אחד קדימה, כדאי שתבחן את הטלוויזיות החדישות היעודיות לגיימינג, ותשקיע בטלוויזיה שעונה על כל הצרכים שלכם.